Jak zhubnout do svatebních šatů?

Jak zhubnout do svatebních šatů?

  • Napsal(a): Tereza Martinková (červenec 2015)

Trápí vás přebytečná kila a svatební den se blíží závratnou rychlostí? Bojíte se, že se nevejdete do svatebních šatů, nebo, že vše rafinovaně neskryjete? V dnešním článku si můžete přečíst několik rad, které vám pomohou shodit pár kil.

Mnoho starostí a příprav, nastávající nevěsta je v jednom kole a není divu, že sem tam něco sladkého ukousne, nemá čas na sport, je ve stresu... Tyto okolnosti však tělu příliš neprospívají a mohou vytvořit nechtěný faldík, se kterým se do svatebních šatů nepočítalo.

Nemalujte ale čerta na zeď, přebytečných kil se nemusíte zbavit pouze dlouhými hodinami strávenými v posilovně, stačí se řídit základními pravidly, které vám pomohou vypadat a cítit se lépe.

1. Nepodceňujte snídani

Snídaně je nejdůležitějším jídlem z celého dne. Jelikož tělo přes noc regeneruje a nedoplňuje energii, bez jejího doplnění nemůže vaše tělo správně fungovat a to může zapříčinit špatné ukládání přijaté energie. Díky snídani máte později pocit hladu a nemusíte před obědem uzobávat sladkosti.

2. Jezte pravidelně

Nepravidelné stravování je spouštěčem pro tolik nechvalně známý jojo efekt. Nejíte celý den, snažíte se kontrolovat svůj hlad, ale když se večer vrátíte domů, neodtrhnete hlavu od ledničky? Špatně! Tělo večer snižuje úroveň metabolismu a tak se z potravin přijatá energie tím více ukládá do tukových zásob. Jezte pravidelně, 5 - 6x denně v přiměřených a pestrých porcích, aby vaše tělo dokázalo lépe hospodařit s přijatou energií.

3. Jezte pomalu

Věřila byste, že i to, jak rychle jíte, má vliv na vaši váhu? Pocit sytosti v těle nastává asi po 15 - 20 minutách, tudíž pokud jíte rychle, za tuto dobu zkonzumujete mnohem více jídla, než opravdu k zasycení potřebujete. Pokud máte po jídle znovu brzy pocit hladu, konzumujte více vlákniny a bílkovin, ty totiž prodlouží pocit sytosti a vy tak nebudete mít potřebu se „dojídat“.

4. Zdravé svačiny po ruce

Jste mimo domov a „honí vás mlsná“? Mějte s sebou vlastní a zdravou svačinu, jako například ovoce, zeleninu či těstovinový salát, nebude vás to poté tolik svádět ke kupování sladkých pokrmů z automatu či navštěvování stánků s rychlým občerstvením.

5. Pijte vodu

Pokud přijímáte malé množství tekutin, dochází k častějšímu pocitu hladu, ne nadarmo se tedy říká, že hlad je převlečená žízeň. Navíc voda má velký vliv na přeměnu tuků, sacharidů a bílkovin, na správný chod celého těla a jeho regeneraci.

6. Čím méně alkoholu, tím lépe

Alkohol obsahuje velký počet kalorií, až 7 kalorií na gram čistého alkoholu, tudíž dvojnásobek ve srovnání s cukrem a bílkovinami. Alkohol také ovlivňuje hladinu hormonů, po čemž máte větší chuť k jídlu. Pokud se tedy vyhýbáte sladkostem a tučným jídlům, vyvarujte se i nadměrnému pití alkoholu.

7. Spěte správně

Tělo musí během spánku regenerovat, odpočívat a obnovovat své funkce. Během spánku se také vyplavuje růstový hormon, který je největším spalovačem tuku. Nezabraňujte svému tělu spalovat tuky samovolně a dopřejte mu dostatečné množství spánku, tudíž optimálně 8 hodin denně. Chcete jít spalování tuků během spaní ještě více naproti? Studie prokázaly, že lidé, kteří spí v místnosti s teplotou okolo 19⁰C, spalují během spánku až dvojnásobně více tuků.

8. Vyvarujte se stresu

Stres nás neovlivňuje pouze po psychické a emoční stránce, ale i po té fyzické. Často ho totiž doprovází zvýšená chuť k jídlu, kvůli hormonální nerovnováze. Tyto hormony zvyšují hladinu cukru v krvi, omezují spalování tuků nebo také zvyšují rychlost ukládání tuků, nemají tak zrovna blahodárný účinek pro tělo. Vymezte si tedy alespoň jeden den v týdnu na relaxování a odpočinek, kdy nebudete nic zařizovat a plánovat.

9. Pohyb při každé možné příležitosti

Nemusíte trávit několik hodin denně v posilovně, stačí 20 minut každý den a budou se dít zázraky. Neleňte a dojděte si do krámu pěšky a nevyhýbejte se schodům, každý pohyb navíc je pro vaše tělo přínosný. Vymezte si pro cvičení denní dobu, kdy se cítíte nejlépe, docílíte tím větší motivace a vyvarujete se i potřebě cvičení vynechávat či omezovat.

Doufáme, že vám tento článek pomohl a vaše svatební šaty nebudou potřebovat žádné úpravy velikosti.